loading...
...بهار دلها...قرآن...
مصطفی س بازدید : 86 پنجشنبه 14 خرداد 1394 نظرات (0)
سیدحیدر علوى نژاد

در این نوشتار انتظار از متن در «من وحی القرآن» به دوبخش کلی تقسیم شده و به تفکیک دربارۀ آن سخن گفته شده است:
یک: انتظار از قرآن با توجه به طبیعت زبانی آن. دو: انتظار از قرآن با توجه به طبیعت معارفی آن. طبیعت عربی بودن، ظهر و بطن و محکم و متشابه و چندمعنایی و استعمال لفظ در بیشتر از یک معنا، زبان رمزی نداشتن و برای عموم مردم بودن قرآن و حجیت ظواهر، در حوزه طبیعت زبانی قرآن مورد توجه قرار گرفته است، و اصرار فضل الله بر این امور، وی را به یک ظاهرگرا (به معنای لغوی نه اصطلاحی) تبدیل کرده است. نقش پیش فرض های مفسران، کتاب هدایت برای همگان، کتاب حضور در صحنه و حرکت، کتابی برای تعقل و باورها و ...

مصطفی س بازدید : 69 پنجشنبه 14 خرداد 1394 نظرات (0)
عليمحمد قاسمى

ترديدى نيست كه امكان فهم آيات الهى براى همگان وجود دارد، اگرچه قرآن از حيث دلالت يا آسان بودن دشوارى فهم داراى مراتبى است و هركسى را بجز راسخان در علم (= اهل بيت)، ياراى نيل به اعماق و بواطن و تأويل هاى آن نيست. آن بزرگواران نيز از طريق روايات متعددى كه از آنان به ما رسيده، مردم را به بهره گيرى از قرآن فراخوانده اند. و براى آن كه مبادا افراد نسبت به كتاب الهى دچار سوء فهم شوند، از يك سو، آن ها را از «تفسير به رأى» برحذر داشته اند و از سوى ديگر، با تعابير گوناگون، نسبت به آفت ها و آسيب هاى فهم قرآن هشدار داده اند تا ناخواسته يا ندانسته مبتلا به چنين آسيب هايى نگردند كه هم خود كلام الهى را آن چنان كه شايسته است نفهمند و هم ديگران را گم راه سازند.

مصطفی س بازدید : 87 پنجشنبه 14 خرداد 1394 نظرات (0)
آيت اللّه صادقي تهراني

اصولاً تحريف در قرآن به هر يك از پنج معنا ـ به جز يك معنا كه عرض خواهد شد ـ حتّي از نظر كفّار نسبت به قرآن، مطرح نشده است. كفّار، ملحدين، مشركين، يهود، نصاري،هرگز نسبت به قرآن قايل به تحريف لفظي نيستند. چنان‌كه هيچ كافري هم قايل به ظنيّت دلالت قرآن نيست. اين تنها مسلمانان هستند كه احياناً قايل به ابعادي از تحريف و ظنيّت دلالي قرآن هستند و علتش را قبلاً اشاره كردم. بعداً هم عرض مي‌كنم.
تحريف از حرف است. حرف جانب كلام است. يعني قرآن را به جانبي غير از جانب قرآني‌اش انداختن. و اين داراي پنج مرحله است، يك مرحله، مرحله‌ي تحريف معنوي است. كه قرآن را برخلاف نص و يا ظاهرش معنا كردن و تحميل بر قرآن نمودن...

مصطفی س بازدید : 129 پنجشنبه 14 خرداد 1394 نظرات (0)
شيخ عبدالرحيم خطيبي

شيخعبدالرحيم خطيبي، متولد 1342 شهر قشم است؛ تحصيلات ابتدايي و متوسطه را در اين شهر به پايان رسانده و پس از آن مشغول به تحصيل دروس حوزوي در حوزه علميه اهل سنت بندرعباس شده و سپس دوره كارشناسي حديث را در دانشگاه كراچي پاكستان گذرانده است. او حافظ كل قرآن است و بيش ازده سال است كه در حوزه علميه بندرعباس و قشم به تدريس علوم قرآني و حديث و تفسير اشتغال دارد و اكنون به عنوان امام جمعه اهل سنت قشم مشغول فعاليت است. او كمتر از خودش حرف ميزند و بيشترين دغدغهاش آن است كه بايد بيشتر از اين قرآني باشيم و به دستورات قرآن عمل كنيم. برگزاري نمايشگاه قرآن و جشنواره قرآني در قشم فرصتي فراهم آورد تا با او به گفتگو بنشينيم ...

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    1.فرق قرائت قرآن با تلاوت قرآن ?
    2. اسم خداوند در هفتاد جاى این سوره آمده است :
    3. همراهی ملائکه و دوری شیاطین با خواندن کدام سوره حاصل خواهد شد؟
    ارتباط با من
    https://rozup.ir/view/203767/sms-meno.png
    *شما دوستان خوبم میتونید از طریق ارسال پیام به شماره مذکور و یا رایانامه به نشانی زیر با بنده در تماس باشید. همچنین در قسمت نظرات هم میتونید پیام خودتون رو ارسال کنید.
    رایانامه : msaria@iran.ir
    ------------------------------
    *You can connect with me via text message or email to the address below. You can also send a message in the comments yourself
    Email: msaria@iran.ir

    لوگوی حمایتی

    ربیع القلوب

    همسنگران
    آمار سایت
  • کل مطالب : 170
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 23
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 84
  • آی پی دیروز : 49
  • بازدید امروز : 190
  • باردید دیروز : 98
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 792
  • بازدید ماه : 2,246
  • بازدید سال : 11,562
  • بازدید کلی : 39,006
  • خرید شارژ آسان
    برای حمایت از ما از فروشگاه شارژ مستقیم ما دیدن کنید و خرید کنید