عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
![]() |
0 | 95 | raha |
![]() |
0 | 128 | raha |
![]() |
0 | 97 | momen |
![]() |
0 | 97 | momen |
![]() |
0 | 102 | momen |
عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
![]() |
0 | 95 | raha |
![]() |
0 | 128 | raha |
![]() |
0 | 97 | momen |
![]() |
0 | 97 | momen |
![]() |
0 | 102 | momen |
خوشتر آن باشد كه سرّ دلبران گفته آيد در حديث ديگران
اثبات وحيانىبودن قرآن از راه مضامين هدايتى و معرفتى آن
اعجاز و معجزه
اعجاز مصدر باب افعال از ريشه (عـجـز) به معناى ناتوان ساختن يا ناتوان يافتن كسى يا چيزى بهكار رفته[37] و در قرآن كريم به معناى نخست آمده است: «و ما أنتم بمُعجزين= و شما درمانده كنندگان (خدا) نيستيد». (انعام/6،134....)
مهدى فرمانيان
در كتب ملل و نحل و ديگر منابع كلامى و تاريخى، معتزله، يا حداقل
جمعى از بزرگانشان، را به نفى اعجاز قرآن متهم كردهاند و گفتهاند كه
اينان قرآن را معجزه نبوت پيامبر خاتم نمىدانند. اين مقاله بر آن است تا
اين ديدگاه رايج را با استناد به شواهد و قراين موجود در منابع مختلف در
بوته نقد قرار دهد; با اين اميد كه بتواند در شناخت معتزله، اين جريان سترگ
فكرى، افقهاى جديدى را بگشايد.
پيدايش جريان فكرى معتزله به نيمه اول قرن دوم باز مىگردد. اين جريان فكرى
عقلگرا ...
عيسي جي . بولاتا/ترجمه: حسين فروزانفر
پشم فروش، مريم
پشم فروش، مريم