آيا اعجاز، در سلسله علل و اسباب طوليه است يا عرضيه؟
پرسش اصلي اين است: كاري كه پيامبر صلياللهعليهوآله به اذن خدا و به اعجاز انجام ميدهد، آيا در سلسله عرضيه علل و اسباب قرار ميگيرد يا در سلسله طوليه؟ آيا شفاي بيمار، همانطوري كه -به اذن خداوند- مستند به رژيم غذائي يا دارو و درمان است، مستند به دعاي پيامبر است؟ آيا دعا و دوا، در عرض يكديگرند يا در طول يكديگر؟ به زبان سادهتر، آيا دعا به موازات دوا اثر ميكند يا از بالاي سر و مسلط بر آن؟
پرسش اصلي اين است: كاري كه پيامبر صلياللهعليهوآله به اذن خدا و به اعجاز انجام ميدهد، آيا در سلسله عرضيه علل و اسباب قرار ميگيرد يا در سلسله طوليه؟ آيا شفاي بيمار، همانطوري كه -به اذن خداوند- مستند به رژيم غذائي يا دارو و درمان است، مستند به دعاي پيامبر است؟ آيا دعا و دوا، در عرض يكديگرند يا در طول يكديگر؟ به زبان سادهتر، آيا دعا به موازات دوا اثر ميكند يا از بالاي سر و مسلط بر آن؟